connyenjean-noorwegen2022.reismee.nl

Dag 22; Grimdalstunet - Tverråni

Omdat we al te dicht bij Kristiansand zijn en een servicestation nodig hebben, moeten we vandaag een stukje terug over dezelfde weg terug en nemen dan een andere afslag richting Edland (leegstation) over de E134 om vervolgens over de weg 9 naar Hovden te rijden. Bij Hovden is ook een kabelbaan, waar je met de fietsen omhoog kunt en er moet ook een eland-safari zijn. Wat dit precies inhoudt, weten we niet, maar dat gaan we navragen.

Meestal rijdt Jean, maar vandaag zit ik achter het stuur. De wegen in Noorwegen zijn, over het algemeen, goed begaanbaar. Het enige waar je goed moet opletten is een onoverzichtelijke bocht op smallere wegen. Vandaag heb ik daar weinig last van omdat de weg breed genoeg is voor 2 voertuigen.

In Edland tanken we weer water en legen we de WC-cassette en de vuilwatertank, om vervolgens verder te rijden naar Hovden.

In het informatiekantoor in Hovden hebben ze alleen spijtig nieuws voor ons. De eland-safari wordt dit jaar niet georganiseerd, omdat dit vanwege Corona de laatste 2 jaar niet mogelijk was en de kabelbaan is in onderhoud en gaat pas half juli open.

Er is wel een fietsroute naar Breive van 5 km. Vanwege het mooie weer willen we toch graag even fietsen. Het is een mooie tocht, maar niet spectaculair.

Weer terug in Hovden, doen we nog wat boodschappen en rijden verder in de richting van Kristiansand. In de buurt van Tverråni stoppen we voor vandaag.

Tot morgen,

Conny