connyenjean-noorwegen2022.reismee.nl

Dag 20; Rjukan – Liosvingen

Helaas, de fietstocht op Hardangervidda gaat niet door.

Het regent pijpenstelen als we wakker worden. De bedoeling is om rond 9 uur met de Krossobanen omhoog te gaan met de fietsen en dan een fietstocht van ca. 65 km te maken. Vanwege de regen besluiten we af te wachten. We moeten nog een bouwmarkt bezoeken, omdat we gisteren niet de juiste aansluiting van Gardena hadden om de tuinslang aan te sluiten op de drinkwaterkraan.

Bij de tweede bouwmarkt vinden we wat we nodig hebben en rijden naar de parkeerplaats van de Krossobanen. Zodra het stopt met regenen willen we meteen de fietsen te pakken en met de eerste volgende gondel omhoog te gaan.

Rond 12.00 uur regent het nog steeds. Inmiddels is het te laat om aan de tocht te beginnen en kiezen we eieren voor ons geld.

We vervolgen onze route. Het is een trieste bedoening. Het heeft dus ook niet veel zin om foto’s te maken. Na ca. 67 km stoppen we in de buurt van Liosvingen.

Hopelijk is het morgen droog. Jean heeft nog een andere fietstocht op de planning van ca. 40 km rond het Vråvathmeer.