connyenjean-noorwegen2022.reismee.nl

Dag 3; Vejle - Hirtshals

Vandaag hebben we voor het eerst iets te vertellen. Voor jullie leuk, maar voor ons iets minder.

Onze eerste nacht in Denemarken verliep niet zoals we verwacht hadden. Toen we vanochtend de screens van de voorruit openden, vonden we een parkeerboete ad DK 795,00 (omgerekend ca. € 100,00) onder de ruitenwisser. Volgens de bon hadden we niet betaald voor de overnachting.

We waren stomverbaasd. De plek van overnachting konden we betalen via een app (wat niet lukte) en anders op adres “Staeven 53” (niet gevonden en niemand kon ons zeggen waar dat was). Na wat zoekwerk vonden we een parkeerautomaat en hebben daar voor 24 uur voldaan. Op de bon werd ook het nummer van de parkeerplek vermeld, dus gingen wij er van uit dat het klopte.

Bekomen van de schrik, gingen we wederom op zoek naar “Staeven 53”. Nu wel gevonden met behulp van een vriendelijke Deen. Hij begreep ons verhaal, maar ook hij kon ons jammer genoeg niet verder helpen. Op het adres “Staeven 53” was niemand en na een telefoontje naar het hoofdkantoor deelde hij ons mede dat we via de website van Abcoa (hetzelfde als Q-park in Nederland) een bericht konden achterlaten met uitleg.

Wonder boven wonder, ging dat wel gemakkelijk. Nu nog even wachten op hun reactie. Volgens het automatische antwoord kan dat langer duren dan dat we van hun gewend zijn. Klinkt dat niet bekend in jullie oren?

Het probleem “parkeerboete” on hold gezet en verder met de reis. Het weer wordt steeds beter. Vandaag schijnt de zon en de temperatuur is aangenaam (ca. 18 graden en geen wind). Zoals ik gisteren al aangaf, hoeven we nog maar 249 km. We verwachten dan ook om rond de middag aan te komen in Hirsthals (vertrekpunt Veerboot).

Rond 13.30 uur komen we aan op Camping Hirsthals. In Ă©Ă©n woord: FANTASTISCH. Camping aan zee, prachtig zonnig weer en mooi uitzicht. We hebben dan ook meteen de stoelen buiten gezet en lekker in het zonnetje gezeten.

Vandaag ook de eerste foto’s toegevoegd.

Tot gauw,

Conny